Cijeli program »
Vučedolskom čizmicom do hibridne nastave
Interaktivnim izlaganjem predstavit ćemo dva integrirana dana koja su provedena suradnjom dviju škola u obliku hibridne nastave s ciljem povezivanja dvaju različitih zavičaja Republike Hrvatske i učenja o njihovoj povijesti, jeziku i kulturi. Svakog dana nastavu je držala jedna od učiteljica za oba razreda. Nastava se održavala putem aplikacije Teams pri čemu su učenici nastavu pratili u realnom vremenu putem video prijenosa. Prvog dana nastavu s temom Vučedolske kulture držala je jedna učiteljica, a drugog dana nastavu o Krapinsko-zagorskoj županiji i kajkavskom narječju, druga učiteljica. Oba dana svi učenici su radili sve zadatke istovremeno. Zadaci su obuhvaćali nastavne sadržaje hrvatskog jezika, matematike, prirode i društva te likovne kulture. Tijekom rješavanja zadataka aktivno su surađivali, pomagali jedni drugima i natjecali se. Tijekom rada korištena je IKT – Poly studio (videokonferencijski uređaj), pametne ploče, tableti, aplikacija Bookwidgets te čitači QR kodova. Digitalna nastava je upravo ono što nam je omogućilo povezivanje kolega i učenika diljem Hrvatske, ali i šire te proširilo mogućnosti načina učenja i stjecanja novih znanja. Učenicima je omogućeno iskustveno učenje, istraživanje, izražavanje kreativnosti, ali i razvijanje vještina emocionalne kompetentnosti kroz uvažavanje i slušanje učenika u virtualnoj učionici u kojoj sudjeluju učenici različitih interesa i stavova. Ovakvom suradnjom znatno se podiže i motivacija učenika što je jedan od osnovnih preduvjeta za postizanje boljih uspjeha u nastavnom procesu. Ono što vrijedi za sve učenike i utječe na njihovu motiviranost je uvođenje novosti i raznolikosti što nam je razvoj tehnologije uvelike olakšao. Važno je kod uvođenja elemenata e-učenja biti dobro organiziran, tehnologiji dati svrhovitost u nastavi ne koristiti ju samo kao zamjenu za nešto što možemo odraditi i bez njene upotrebe. Upotreba tehnologije uvelike može pomoći da se učenici koji su imali nisku motivaciju potaknu i ohrabre za daljnji rad i prilikom upotrebe različitih alata pokažu svoje sposobnosti i interese.
Potrebno predznanje: Osnovno korištenje računala i tableta/pametnog telefona.