Prezentacija
pptx 9.1MB |
"Škola za nas - ima li tu mjesta za mene?"
Svi se slažemo da je škola mjesto poučavanja i življenja, čiji je primarni cilj odgoj i obrazovanje učenika uz primjenu raznih planiranih programa i poticaja zajedničkim sudjelovanjem nastavnika, učenika i roditelja.
Kako bi škola bila što poticajnije mjesto za učenje, u obzir se, uz ljudske resurse, moraju uzeti i materijalni i prostorni uvjeti. A što kada toga nema?
U našem slučaju, nastava se u punom intenzitetu i uobičajenom školskom okruženju ne odvija od listopada 2019.
Štrajk, epidemija COVID-19 i potres, najbolje opisuju okruženje u kojemu smo trebali „normalno“ održavati odgojno-obrazovni proces i odgovarati na zahtjeve, pronalaziti rješenja i međusobno se osnaživati.
U tradiciji naše škole oduvijek su bile aktivnosti kojima smo povezivali i objedinjavali sve obrazovne programe u različite oblike nastave (Dan zamijenjenih uloga, Hod za obrazovanje, Noć muzeja, Integrirani dan i slično), a sve u želji njegovanja neformalnog okruženja u nastavi s elementima suradničkih odnosa uz povjerenje i toleranciju u kojima su voditelji diskusije aktivno sudjelovali ( M. M. Novosel – moderator diskusije, ravnateljica, A. Rizmaul - voditeljica projekta, prof. savjetnik i J. Sukalić - suvoditeljica projekta, prof.savjetnik)
Povodom 13. obilježavanja Dana čovjekovih prava, odlučili smo provesti Integrirani nastavni dan Škola za nas s naglaskom na pravo na obrazovanje. Prema tome smo koncipirali teme radnih skupina i prilagodili aktivnosti, a bavili smo se problemima i izazovima dostupnosti, pristupačnosti, prihvatljivosti i prilagodljivosti obrazovanja.
Kroz 90 minuta neformalne rasprave, uz motivacijsku anketu i video „Škola za nas“ za raspravu, potaknut ćemo sudionike na iznošenje svojih iskustava i razmišljanja, a u svrhu povezivanja, osnaživanja i unaprjeđenja rada škola sudionika rasprave.
Marija Margušić-Novosel
Srednja škola Glina
Croatia
Rođena je u Sisku u kojem završava opću gimnaziju, a zvanje prof. hrvatskoga jezika i književnosti i etnologije stječe na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Od 2000. godine živi u Glini. Radi u OŠ Glina, potom u SŠ Topusko, a od 2006. u Srednjoj školi Glina u kojoj od 2016. obnaša dužnost ravnateljice. Aktivna je u društvenom životu grada; članica je Upravnog odbora GDCK Glina te udruge za pomoć onkološkim bolesnicama Sveta Agata Glina čija je i jedna od suosnivačica. „Škola i roditelji zajedno u formiranju učenika koji ne mora biti odličan đak, ali može postati odličan čovjek“, geslo je kojim se vodi u profesionalnom životu, a u ulozi majke dvojice sinova riječima: „Odgajati; ni suca, ni vojnika nego čovjeka“. Smatra kako odgoj nije slučajno prva riječ koja definira školu kao odgojno-obrazovnu ustanovu te kako je „Biti čovjek najzahtjevnije ljudsko zvanje.“ Svojim radom i životom to nastoji prenijeti svojoj djeci, učenicima škole te u tom duhu i živjeti.
Ana Rizmaul
Srednja škola Glina
Croatia
Diplomirana povjesničarka umjetnosti i komparatistica književnosti (sa stalnim zaposlenjem u zvanju profesor Likovne umjetnosti, Hrvatskog jezika, Povijesti hrvatske kulturne baštine te Estetike i umjetnosti) s obnovljenim statusom profesora savjetnika od 2019.
Zbog specifičnosti raspodjele satnice radi u četiri srednje škole: Srednja škola „Ivana Trnskoga“ Hrvatska Kostajnica, Srednja škola Topusko, Srednja škola Glina i Srednja škola Viktorovac, već pune 24 godine.
Aktivna je članica Društva Terra banalis od 2015. godine, te dopredsjednica Društva od 2017. do danas. Kroz svoj rad u školama i aktivnostima u Društvu Terra banalis, trudi se ostvariti interakciju lokalne zajednice i važnih institucija, a sve u želji revitalizacije baštine te prepoznavanja baštine kao generatora pozitivnih promjena na prostoru Banije.
Jasmina Sukalić
Srednja škola Glina
Croatia
Diplomirani ekonomist, na radnom mjestu nastavnice ekonomske skupine predmetna s višegodišnjim iskustvom. 2019. godine ponovno je imenovana u zvanje nastavnika savjetnika. Profesionalnost u radu pokazala je kao članica u radu stručnog povjerenstva za uvid u stručno pedagoški rad za
napredovanje te kao članica stručne radne skupine za izradu ispita državne mature. Sudjelovala je u izradi kurikuluma za provođenje izvannastavne aktivnosti Financijska pismenost u okviru projekta (P)ostanimao financijsko i digitalno pismeni. Motivirana željom za proširenjem kompetencija iz
područja ljudskih prava kroz obilježavanje Dana ljudskih prava potiče učenike da različitim
aktivnostima stječu znanja o temeljnim pravima i slobodama čovjeka promičući međupredmetni/interdisciplinarni pristup. Koordinatorica je školskog volonterskog kluba te time
pridonosi motiviranju učenika za pomaganje potrebitim i senzibiliziranju društvene zajednice u kojoj djeluje. Za svoj rad u školskoj godini 2021./2022. nagrađena je od strane Ministarstva znanosti i obrazovanja među najuspješnijim odgojno-obrazovnim radnicima te dobitnica zahvalnice „Ponos Sisačko-moslavačke županije“ u području obrazovanja.
Potrebno predznanje: Osnovne digitalne pismenosti (korištenje IKT-a)