Cijeli program »
ZgEKO – istraživanje o navikama razvrstavanja otpada i STOP animacija
Današnje društvo veliki naglasak stavlja na ekologiju. Time recikliranje više nije moderni izraz koji koristimo u govoru, već nužnost svakodnevnog života. Izgledno je da većina ljudi reciklira, no postavlja se pitanje recikliraju li na pravilan način? Uz promjene u novom sustavu odvoza otpada koje se događaju u lokalnoj zajednici grada Zagreba postavlja se pitanje koliko učenika naše škole reciklira te znaju li pravilno reciklirati otpad? U želji prikupljanja točnih podataka na postavljena pitanja osmišljen je projekt te su učenici 4. razreda, na razini cijele škole, proveli istraživanje. U ovom radu bit će prikazani konkretni koraci koje smo prošli. Postavljanje osnovnih etapa istraživanja, upotreba anketnog listića izrađenog u Microsoft Formsu, upotreba tableta u ulozi učenik - anketar, osmišljavanje reklame za bolju motiviranost učenika za pristupanje anketi te detaljna analiza i interpretacija dobivenih rezultata. Uz povezivanje sadržaja nastave matematike i istraživanja, učenici su uvježbavali vještinu čitanja i samostalnu izradu stupčastih dijagrama analizirajući dobivene podatke u programu Microsoft Forms. Zajedničkom analizom utvrdili smo da 81% učenika reciklira otpad no svega 5% učenika pravilno razvrstava otpad u odgovarajuće spremnike. Kao produkt projekta, na temelju dobivenih rezultata istraživanja, nastali su kratki animirani filmovi. Želja je bila da učenike naše škole dodatno educiramo o pravilnom razvrstavanju otpada i to na zabavan način. Korištenjem programa/aplikacije za STOP animaciju učenici su uz pomoć školskih tableta samostalno napravili kratke filmove o pravilnom načinu recikliranja. Ovim projektom zadovoljen je kriterij suvremene nastave koja podrazumijeva povezivanje nastavnih sadržaja unutar predmeta i među predmetima u integriranom nastavnom procesu s ciljem funkcionalnoga povezivanja sadržaja. To znači da se tijekom procesa učenja/poučavanja uspostavlja korelat na tematskoj i sadržajnoj razini koji učenicima omogućava cjelovito spoznavanje te ih usmjerava na aktivno učenje i stvaralački rad. Kratki pregled provedenog školskog projekta možete pogledati i na školskoj web stranici: https://rb.gy/397ty8
Potrebno predznanje: Osnovno poznavanje računala (Office 365 za škole ili Google Education)