Skip to main content
CUC 2023: Era digitalne zrelosti

Cijeli program »
Prezentacija
View File
pdf
2.7MB

a-lektire

Prema brojnim istraživanjima sve manje učenika rado poseže za književnim tekstom. Kad su ti tekstovi „cjelovita djela za čitanje“ ili tzv. lektira, broj učenika koji rado čita još je manji. Ako u jednadžbu uključimo i učenike s autizmom, koji uslijed manjka prilagodbi lektirnih naslova imaju objektivne dodatne teškoće pri čitanju, možemo zaključiti da učitelji koji žele potaknuti učenike da čitaju, da čitaju s razumijevanjem i da zavole čitanje trebaju uložiti dodatni trud i imati dodatno znanje kojim će samostalno prilagoditi materijale i pristup radu. Interaktivno izlaganje a-lektire u fokus stavlja sva važna pitanja vezana uz čitanje cjelovitih djela pokazujući iznimnu važnost uporabe digitalnih alata u svim segmentima - u pripremi i motivaciji učenika za čitanje (uporaba alata Powtoon, QR kodova, komunikacijskih ploča); u aktivnostima tijekom čitanja (korištenje asistivnih tehnologija kojima se omogućava lakše čitanje i razumijevanje pročitanoga poput Immersive reader, Omoguru reader, Book creator, Coggle); u aktivnostima nakon čitanja djela koje osiguravaju mnoštvo ideja za kreativniji pristup obradi i interpretaciji (Kahoot, Quizziz, Genially, Wordwall, Canva) te pri vrednovanju i samovrednovanju učenika s teškoćama iz spektra autizma. Autorice predavanja a-lektire svjesno se poigravaju imenom poznate platforme e-lektire koja je svakako jedan od važnijih kanala kojim se lektire mogu približiti potrebama učenika s poteškoćama, dok slovo a u ovom kontekstu dodatno naglašava poseban pristup radu pri poučavanju učenika s autizmom. S obzirom na to da je jedna od autorica učiteljica razredne nastave, a druga učiteljica hrvatskog jezika od 5. do 8. razreda, svojim digitalnim rješenjima obuhvatit će djela za cjelovito čitanje kroz cijelo osnovnoškolsko obrazovanje.

Kristijana Ferderbar Bućan
Osnovna škola Alojzija Stepinca
Croatia

Kristijana Ferderbar Bućan učiteljica je razredne nastave koja je većinu dosadašnjega profesionalnog djelovanja provela u odnosima s javnošću u kulturnim institucijama (GK Trešnja, HNK u Zagrebu). Posljednje tri školske godine radi u Osnovnoj školi Alojzija Stepinca, u posebnom razrednom odjelu s četiri učenika s poteškoćama iz spektra autizma. Svoja znanja i iskustva o radu s učenicima s teškoćama redovito dijeli na edukacijama za učitelje te je na temu rada u posebnom razrednom odjelu kao predavač bila pozvana na brojne državne i županijske stručne skupove.

Jadranka Kolić Krželj
Osnovna škola Sveta Klara
Croatia

Jadranka Kolić Krželj učiteljica je hrvatskog jezika u Osnovnoj školi Sveta Klara. Prije rada u školi, deset je godina radila u reklamnoj industriji kao tekstopisac/copywriter/konceptualist. Prošle godine bila je član ocjenjivačke skupine za probne nacionalne ispite, a ove školske godine jedna je od šest članica stručne radne skupine za sastavljanje istih. Sudjelovala je i u glavnome OECD-ovu istraživanju PISA 2022 kao koder/ocjenjivač za područje kreativnoga mišljenja u kojem se ispitivala sposobnost učenika za stvaranje kreativnih ideja. Također, u svibnju prošle godine na državnom Natjecanju iz hrvatskoga jezika bila je mentorica učenici koja je osvojila 3. mjesto. Napredni je korisnik računala i različitih digitalnih alata i aplikacija te administrator školske web stranice.

Potrebno predznanje: osnovna znanja o radu s učenicima s autizmom

 


Powered by OpenConf®
Copyright ©2002-2022 Zakon Group LLC