Cijeli program »
a-lektire
Prema brojnim istraživanjima sve manje učenika rado poseže za književnim tekstom. Kad su ti tekstovi „cjelovita djela za čitanje“ ili tzv. lektira, broj učenika koji rado čita još je manji. Ako u jednadžbu uključimo i učenike s autizmom, koji uslijed manjka prilagodbi lektirnih naslova imaju objektivne dodatne teškoće pri čitanju, možemo zaključiti da učitelji koji žele potaknuti učenike da čitaju, da čitaju s razumijevanjem i da zavole čitanje trebaju uložiti dodatni trud i imati dodatno znanje kojim će samostalno prilagoditi materijale i pristup radu. Interaktivno izlaganje a-lektire u fokus stavlja sva važna pitanja vezana uz čitanje cjelovitih djela pokazujući iznimnu važnost uporabe digitalnih alata u svim segmentima - u pripremi i motivaciji učenika za čitanje (uporaba alata Powtoon, QR kodova, komunikacijskih ploča); u aktivnostima tijekom čitanja (korištenje asistivnih tehnologija kojima se omogućava lakše čitanje i razumijevanje pročitanoga poput Immersive reader, Omoguru reader, Book creator, Coggle); u aktivnostima nakon čitanja djela koje osiguravaju mnoštvo ideja za kreativniji pristup obradi i interpretaciji (Kahoot, Quizziz, Genially, Wordwall, Canva) te pri vrednovanju i samovrednovanju učenika s teškoćama iz spektra autizma. Autorice predavanja a-lektire svjesno se poigravaju imenom poznate platforme e-lektire koja je svakako jedan od važnijih kanala kojim se lektire mogu približiti potrebama učenika s poteškoćama, dok slovo a u ovom kontekstu dodatno naglašava poseban pristup radu pri poučavanju učenika s autizmom. S obzirom na to da je jedna od autorica učiteljica razredne nastave, a druga učiteljica hrvatskog jezika od 5. do 8. razreda, svojim digitalnim rješenjima obuhvatit će djela za cjelovito čitanje kroz cijelo osnovnoškolsko obrazovanje.
Potrebno predznanje: osnovna znanja o radu s učenicima s autizmom