Cijeli program »
Velese, ne ljuti se na Peruna!
Board igra (igra na ploči) „Velese ne ljuti se na Peruna“ proizašla je iz projekta učenika 6. razreda u sklopu projektnih dana u školi. Tema projektnih dana bila je ekologija. Kroz oluju ideja, učenici su odlučili proučiti slavensku mitologiju (koja je usko vezana uz prirodu, šume, planine i na kraju i ekologiju) i izraditi board game. Nešto što je krenulo kao igra na ploči kroz izradu krenulo je prema online igrici za telefone. Krenuli su od samog početka: istraživanje i suradničko učenje o slavenskoj mitologiji, odabir božanstava koje će dublje istražiti i fizička izrada stola. Jedan stari stol i puno brušenja, rezanja, lijepljenja, trganja, bojanja i lakiranja. Na samom stolu likovno su osmislili podlogu, odnosno polja igre. Figure (koje su sami izradili) a vode vas kroz igru bile su vile često pojavljivane u slavenskoj mitologiji (vodene, šumske, zlatokrile i ratnice). U okviru međupredmetne teme IKT na pojedina polja igre učenici su ubacili QR kodove koji vas vode na digitalno obrađene kartice ili na neki novi zadatak u igri i tako stvorili nove i složenije strukture. U programima Genial.ly i Canva grafički su oblikovali kartice vila i napisali dodatne zadatke za ploču. Trenutno su učenici u procesu izrade digitalne verzije igre koja će se moći igrati na mobitelima i računalima. Kroz samu izradu učenici su dobivali sve više ideja, pa su tako u okviru međupredmetne teme poduzetništvo osmislili i privjeske za ključeve sa motivom jedinog ženskog božanstva u slavenskoj mitologiji - Mokoš. Primijenili su inovativna i kreativna rješenja, povezali se sa jednom firmom koja se bavi obradom pleksiglasa i izradili privjeske od pleksiglasa. Privjeske će prodavati u sklopu Učeničke zadruge. Uz svaki privjesak visi i kartica vile koja na pozadini ima QR kod koji vodi na digitalnu verziju igrice. Želja u budućnosti im je 3D printer.
Potrebno predznanje: nisu potrebna predznanja