Cijeli program »
Zrna kave & zrna znanja
„Štikleci iz šalice“ eTwinning projekt 10 strukovnih škola Grada Zagreba primjer je holističkog pristupa odgojno-obrazovnom procesu i predstavlja inovativan način interdisciplinarnog pristupa učenju. Škole su se kroz različita područja povezale oko zajedničke teme – kava, koristeći digitalne alate i metode integrativnog rada. U projektu se tema kava proučavala iz aspekta strukovnih kurikuluma škola partnera: I. tehnička škola Tesla, Agronomska škola, Trgovačka škola, Škola za cestovni promet, Prehrambeno-tehnološka škola, Elektrostrojarska obrtnička škola, Škola primijenjene umjetnosti i dizajna, I. ekonomska škola, Hotelijersko-turistička škola i Škola za medicinske sestre Vinogradska. Tematska korelacija integrirala je predmet proučavanja teme kave s više različitih strukovnih aspekata. Na taj način se kod učenika, na temelju stečenih znanja prema strukovnom kurikulumu svake pojedine škole partnera u projektu, problemski pristupa istraživanju sadržaja koji je praktična nadogradnja već stečenih znanja. Načelo interdisciplinarnosti, odnosno integracije smisleno povezanih sadržaja različitih znanstvenih disciplina jedno je od najvažnijih pristupa u odgojno – obrazovnom radu jer učenicima omogućava izgrađivanje cjelovite slike izučavanog sadržaja, ali i učinkovitije konstruiranje znanja kao i njegovo povezivanje s prethodnim znanjima. Na taj način znanja su strukturirana u zajedničku cjelinu. Integrirana nastava je korisna za učenike, ali i za nastavnike koji pri tom izgrađuju nova znanja i stječu uvid u druge predmete te lakše mogu povezati nastavne sadržaje, dok učenici lakše povezuju znanja u cjelinu te postižu operativnost i trajnost znanja kroz njihovu konkretnu primjenu. Težište stjecanja strukovnih kompetencija na radnom mjestu jest praktični rad gdje će se učenici na osnovu usvojenih stečenih znanja i vještina povezati direktno s poslodavcem. Upravo je tvrtka Arabesca d.o.o. prepoznala integrativan način poučavanja kao inovativan i kreativan način promocije interdisciplinarnog pristupa u stvarnom radnom okruženju. Ovo je primjer povezivanja strukovnog kurikuluma škola i njihovih strukovnih područja sa radnim okružjem i doprinos budućoj kurikularnoj reformi strukovnog obrazovanja u Republici Hrvatskoj.
Potrebno predznanje: Nisu potrebna predznanja.