Skip to main content
CUC 2023: Era digitalne zrelosti

Cijeli program »
Prezentacija
View File
pptx
9.5MB

Galileo XR (AR) escape room - u potrazi za zaboravljenim znanstvenikom

Ovo interaktivno izlaganje prikazuje implementaciju scenarija poučavanja stvorenog suradnjom učitelja i istraživača kroz inicijativu Europske komisije Science is Wonderful!, u kojoj se povezuju fizika i informatika u igrifikaciji kroz aktivnosti escape rooma, proširene stvarnosti, programiranja micro:bita i fizikalnih eksperimenata uz diseminaciju rezultata rada u timski izrađenoj prezentaciji te razvoj mekih vještina važnih za 21. stoljeće. Osnovnoškolci, a kasnije i srednjoškolci, uče o brojnim fizikalnim pojavama koje čine našu svakodnevicu. Ipak, fizika se najčešće percipira dosadnom i samo se mali broj učenika sjeća onoga što su učili u učionici. Naposljetku, fizika se tumači kao vrsta matematike s manje složenim jednadžbama, ali s više varijabli. Današnjim učenicima dostupna je sva oprema kako bi bolje razumjeli svijet u kojemu žive - pametni telefoni opremljeni radio primopredajnicima, pametni satovi inercijskim mjernim jedinicama (IMU), a slušalice s mikrofonom i zvučnicima. Iako učenicima sva ta oprema omogućuje mjerenje interakcije s okolinom i bolje tumačenje vlastitog bića, oni obično ne komuniciraju s njima na smisleni način. Pristupačna računala s jednom pločom (SBC), poput micro:bita, opremljena su istim senzorima i lako su upravljiva. Drugim riječima, stvorena su da se s njima eksperimentira. Samo nekoliko vizualnih blokova ili redaka koda za naprednije učenike je sve što je potrebno kako bi se unijela dodatna dimenzija u (često zastarjele) fizikalne eksperimente. Učenici kroz potragu za blagom ulaze u XR aplikaciju – upoznaju se s određenim senzorom, izrađuju micro:bit program te provode eksperimente kako bi upoznali određeni fizikalni fenomen. Skupljaju i tragove (činjenice) iz života Galilea Galileija, „zaboravljenog znanstvenika“, šifrirane Cezarovom šifrom, te se tako upoznaju i s enkripcijom. Da bi došli do konačnog odgovora, učenici moraju kritički procijeniti fizikalni fenomen i eksperiment poveden s pomoću senzora na micro:bitu. Time se implicitno upoznaju sa znanstvenom metodom Galilea Galileija, koja je od iznimne važnosti i u suvremenim istraživačkim aktivnostima.

Alexander Marinšek
KU Leuven
Belgium

Alex je doktorand i dobitnik MSCA (Marie Skłodowska-Curie Actions) stipendije (MINTS projekt) koji se od 2020. bavi istraživanjem bežičnih komunikacija za proširenu stvarnost (engl. extended reality, XR). Njegov je cilj proučiti zašto sadašnji telekomunikacijski standardi nisu sposobni prenositi podatke za XR aplikacije, pa predložiti modifikacije i načine na koji se one mogu uključiti u buduće telekomunikacijske mreže. Millimeter-wave spektar (30-300 GHz) pokazao se kao dobar kandidat za prijenos velikih količina podataka, ali za cijenu visoko-direkcionalnog odašiljanja, što je problem za visoko-mobilne aplikacije kao što je XR. Zbog toga se Alex većinom bavi razvojem različitih mehanizma za stabilizaciju bežične veze, kako bi XR korisnici mogli konstantno uživati visoku kvalitetu usluge (QoE). Zato je potrebno i dobro razumijevanje kako se korisnici kreću u različitim aplikacijama kao i na koji se način odvija suradnja između različitih mrežnih slojeva. Osim proširene stvarnosti Alexa interesiraju i ugrađeni sustavi, energetska optimizacija različitih procesa, obnovljivi izvori energije i utjecaj tehnologije na društvo.

Dalia Kager
Osnovna škola Eugena Kvaternika
Croatia

Učiteljica je Informatike, od 2021. godine u zvanju mentora. Stalno zaposlena u OŠ Eugena Kvaternika u Velikoj Gorici. Micro:bit je i Scientix ambasadorica, autorica udžbenika iz Informatike (5.-8. razred OŠ te 1.-3. razred GIM), autorica tech kolumne časopisa Modra lasta, edukatorica i autorica brojnih webinara, radionica i predavanja na županijskoj, državnoj i međunarodnoj razini, autorica programa Algebrine Digitalne Akademije Junior, voditeljica i autorica brojnih međunarodnih eTwinning projekata koji nose nacionalne i europske oznake kvalitete. U školi vodi nekoliko izvannastavnih aktivnosti i s učenicima redovito sudjeluje na natjecanjima, natječajima i smotrama (fotografija, robotika, informatika). Dobitnica godišnje nagrade za najbolje odgojno-obrazovne djelatnike MZO-a za 2019., 2020., 2021. i 2022. godinu. Izradila i objavila brojne digitalne obrazovne sadržaje u RH, te na brojnim europskim obrazovnim portalima (Novigado, Teach with Europeana blog, Future Classroom Lab, School Education Gateway). Nepopravljivi je entuzijast i istraživač kad je u pitanju bolje obrazovanje i najugodnije se osjeća izvan zone komfora.

Potrebno predznanje: nisu potrebna

 


Powered by OpenConf®
Copyright ©2002-2022 Zakon Group LLC