Prezentacija
pptx 43.5MB |
Mozgajmo o mozgu
U sklopu projekta Istraživanje mozga - Digitalna zaboravljivost u našoj su školi za učenike provedene aktivnosti i radionice s ciljem učenja o građi i ulogama mozga. Istraživačko učenje potiče interes učenika za znanost orijentirano je na učenike koji imaju kontrolu nad procesom učenja. U istraživačkom procesu učenja potiče se razvoj znanstvenog razmišljanja kod učenika, a uključuje različite kognitivne vještine otkrivanja, provođenja eksperimenata, vrednovanja rezultata, donošenja zaključaka i argumentiranja. Učenici konstruiraju i proširuju znanje, ali i komunikacijske vještine.
Kao uvodnu aktivnost skupina učenika sastavila je i provela anketu o upotrebi digitalnih sadržaja i učenju među učenicima predmetne nastave i zaposlenicima škole. Analizirajući rezultate ankete uočili su da su učenici često kao problem učenja navode nedostatak koncentracije. Suradničkim učenjem istražili su povezanost kretanja i učenja, proučili su aktivnosti Brain Gym - a za bolju koordinaciju pokreta i usmjeravanje pažnje. Suradničko učenje pridonosi učinkovitijem razumijevanju i rješavanju složenijih zadataka, potiče razvoj socijalnih vještina i samopouzdanje.
Istraživačkim projektom - Utjecaj konzumacije oraha i lješnjaka na kratkoročno pamćenje učenika, učenici su dokazali da se većom konzumacijom oraha i lješnjaka može poboljšati pamćenje. U ispitivanju u trajanju od 30 dana sudjelovalo je 75 ispitanika, po 25 u tri skupine: kontrolna skupina, orasi i lješnjaci.
Praktičnim radom izvorne stvarnosti, sekcija mozga učenici su upoznali regije mozga sisavca – svinje te su istraživanjem dostupne relevantne literature i digitalnih simulacija trebali odrediti položaj i funkcije pojedinih dijelova mozga.
Mini istraživanjem Kako mozak vidi, učenici su posjetili Muzej iluzija u Zagrebu, za zadatak su metodom obrnute učionice trebali istražiti, objasniti i prezentirati određenu optičku iluziju.
Mini istraživanjem Kemija mozga, učenici su istražili utjecaj kemijskih spojeva na mozak.
U suradnji s Medicinskim fakultetom u Zagrebu, Institutom za istraživanje mozga planirano je predavanje znanstvenika Instituta o mozgu, te obilazak Instituta.
Rezultate projekta učenici su demonstrirali prezentacijama i igrifikacijama učenicima nižih razreda.
Kristina Gajski
Osnovna škola Gračani
Croatia
Završila je Prirodoslovno matematički fakultet u
Zagrebu, smjer biologija. Zaposlena je u OŠ Gračani u Zagrebu, kao
učiteljica savjetnica prirode i biologije. Član je Županijskog
povjerenstva za natjecanje iz biologije. Voditeljica je projekta
„Veliki za male“ i suvoditeljica programa Globe.
Sudjelovala je u znanstvenom istraživanju OECD/PISA u području
prirodoslovne pismenosti. Sudjelovala je kao član ocjenjivačke
skupine za određivanje razine postignuća i nacionalne ispite u
ocjenjivanju ispita iz biologije pri NCVVO. Članica je projektnog
tima K2 Erasmus i školskog tima za kvalitetu. Autorica je metodičkih
radionica, predavanja i digitalnih obrazovnih materijala.
2019. sudjelovala je u svojstvu mentora učenicima s istraživačkim
radom na državnom natjecanju iz biologije. Sudjelovala je u edukaciji
„Inovativni nastavnici; primjena obrazovnih trendova i digitalnih
alata“.
2020., 2021. i 2022. sudjelovala je kao izlagač na Carnetovoj
konferenciji za korisnike.
Redovito sudjeluje u projektima škole, natjecanjima i stručnim
usavršavanjima, kako bi slijedila najnovije pedagoške trendove
integracije STEM-a i IKT-a u nastavu.
Dražena Raguž Šimurina
Osnovna škola Gračani
Croatia
Završila je Prirodoslovno-matematički fakultet u
Zagrebu, smjer fizika i kemija. Zaposlena je u OŠ Gračani u Zagrebu
kao učiteljica savjetnica fizike i kemije. Svakodnevno za pripremu i
u nastavi koristi digitalnu tehnologiju te aktivno sudjeluje u
projektima škole i natjecanjima. Član je Županijskih povjerenstava
za natjecanje iz fizike i kemije. Područje interesa su istraživačka
i problemska nastava fizike i kemije, integracija STEM-a i IKT-a u
nastavu i razvoj ključnih kompetencija za 21. stoljeće kod učenika.
Dugogodišnji je vanjski suradnik NCVVO, od 2006. god. redovito
sudjeluje u znanstvenom istraživanju OECD/PISA ( područje
prirodoslovne pismenosti), član je radne skupine u NCVVO za izradu
ispitne specifikacije i ispitnih materijala koji su bili dio
evaluacije eksperimentalnog programa i ispitivanje kompetencije
rješavanja problema. U školskoj godini 2021./2022. član je radne
skupine u NCVVO koja sudjeluje u izradi i razvoju nacionalnih ispita i
popratnih ispitnih materijala. Autorica je metodičkih radionica,
predavanja i digitalnih obrazovnih materijala. Sudjelovala u edukaciji
„Inovativna rješenje e-učenja za podršku nastavi“, završila je
tečaj “Inspiring Science Education“ (suvremene metode
poučavanja, e-alati i e-resursi) i tečaj „Inovativni nastavnici;
primjena obrazovnih trendova i digitalnih alata“.
U školi provodi projekt „Veliki za male“ , suvoditeljica je
programa Globe, članica je školskog projektnog tima K2 Erasmus i
članica eTwinning projekata.
2020., 2021. i 2022. sudjelovala je kao izlagač na Carnetovoj
konferenciji za korisnike.
Različitim stručnim usavršavanjima i korištenjem digitalnih alata
doprinosi obogaćivanju nastave i povećanju motivacije i interesa
učenika te nastoji nastavu učiniti suvremenijom i kvalitetnijom.
Potrebno predznanje: Nije potrebno predznanje.