Cijeli program »
U ritmu programskoga jezika
U ovom radu dan je primjer povezanosti dviju izvannastavnih aktivnosti, Robotike i Ritmike i plesa. Cilj povezivanja bio je unaprjeđenje kvalitete procesa poučavanja i razvoja kompetencija darovitih učenika. S jedne strane razvijati digitalne kompetencije učenika stvaranjem vlastitih digitalnih sadržaja kroz programiranje plesnih predložaka u programskom jeziku Scratch, a s druge strane uporaba načinjenih plesnih predložaka u stvaranju plesnih koreografija učenicima polaznicima izvannastavne aktivnosti Ritmika i ples. Nizom učeničkih aktivnosti tijekom realizacije aktivnosti, od prepoznavanja potrebe za stvaranjem ovakvih plesnih predložaka, potrebe za dvosmjernom suradnjom u vidu poučavanja osnovnih plesnih pokreta, ritamskih figura, izbora glazbe, pronalaženjem i prikupljanjem digitalnih sadržaja, analizom, procjenom i korištenjem programskog jezika te konačno korištenjem i objavljivanjem dobivenih rezultata ostvaruje se postavljeni cilj. Ideja za stvaranjem novih i kreativnih plesnih predložaka proizašla je iz prethodno korištenih plesnih sadržaja kroz aplikaciju Just Dance i društvenu mrežu Tik Tok kojima su učenici stvarali plesne izazove i prezentirali rad na web stranici Škole i školskim priredbama. Motiviranjem i uključivanjem učenika u ovakav rad učenici doživljavaju stvarna iskustva uporabe informacijsko- komunikacijske tehnologije i samog programiranja. Najveća poteškoća bila je uskladiti znanja i vještine učenika obje skupine. Kako programirati pokret usklađivanjem ritma i glazbene podloge za čije izvođenje učenici plesači imaju sposobnosti i kako programirati pokret koji učenici plesači žele koristiti u svojim plesnim koreografijama. Ovakav način poučavanja mijenja ulogu učitelja u obrazovnom procesu i stavlja darovite učenike u glavnu ulogu u suradničkom učenju. Korištenje Scratch-a pokazalo se kao primjeren programski jezik početnog programiranja za učenike mlađe školske dobi i korist ćemo ga i u idućim sličnim projektima koji uključuju razvoj kreativnog i stvarno primjenjivog sadržaja za učenike mlađe školske dobi.
Potrebno predznanje: Nisu potrebna predznanja za sudjelovanje.