Prezentacija
pptx 20.4MB |
Abeceda hackathona
Suvremeno poučavanje prirodoslovnih predmeta uz pomoć IT tehnologije jedno je od temeljnih zahtjeva koje se postavlja pred nastavnike 21.stoljeća. Tehnologija u nastavi nije sama sebi svrhom i potrebno ju je koristiti kao alat za provedbu onih metodičkih postupaka koji će polučiti ciljane ishode učenja u poučavanju prirodoslovlja. Učenici izlaze iz škola i od njih se očekuje da rješavaju probleme 21.soljeća te da budu sposobni zaposliti se u zanimanjima koja su u korak s vremenom u kojemu žive.
Hackathon, kao nova pedagogija temeljena na rješenjima je slična s PBL-om, i zasniva se na učenjem temeljenim na upitima, STEAM-om i dizajnerskim razmišljanjem, te postaje idealna prilika za učenje 21. stoljeća. Iz perspektive organizatora ovo izlaganje pokazuje što znači organizirati hackathon u decentraliziranom obrazovnom sustavu BiH, sa kojim preprekama se susrećemo, kako izabrati natjecateljske teme, pronaći žiri i sponzore, te što hackathon predstavlja učenicima i mentorima natjecateljskih timova. Iz perspektive nastavnika ovo izlaganje pokazuje kako voditi učenike kroz jedan novi vid nastave, slijedeći principe STEAM poučavanja i kako iskoristiti njihove potencijale. Tema sa kojom smo sudjelovali na zadnjem hackathonu i koja je obrađena u ovom izlaganju je „Digitalni plastenik“. Ideja kojom su se učenici vodili prilikom izbora teme je izrada idejnog rješenja digitalnog plastenika, kao pomoć učenicima poljoprivredne škole, koji praktičnu nastavu obavljaju u plastenicima. Cilj je bio osmisliti i napraviti aplikaciju koja će mjeriti vlažnost i ph tla, te temperaturu zraka unutar plastenika. Sva mjerenja su se obavljala pomoću Arduino seta, zabilježeni podaci su se prenosili u bazu podataka plastenika, koja se nalazi u mobilnoj aplikaciji. Na taj način učenici su imali obavijesti o trenutnom stanju unutar plastenika. Ovakav princip digitalnog plastenika učenicima poljoprivredne škole pomaže da u bilo koje vrijeme i sa bilo koje lokacije mogu pratiti situaciju unutar plastenika i pravovremeno reagirati. Ovaj projekt učenici su sami osmislili i realizirali.
Snježana Damjanović
Školski centar fra Martina Nedića
Bosnia and Herzegovina
Snježana Damjanović, rođena 1978., završila školovanje za profesora matematike- informatike u Odjelu za matematiku u Osijeku. Profesor mentor, zaposlena u Školskom centru fra Martina Nedića u Orašju (BiH) na poslovima profesora matematike- informatike. Osim redovne nastave bavi se eTwinning projektima čiji je aktivni i nagrađivani član, te vodi školski IT Girls klub. Od 2019.izabrani je EU Code Week Leading Teacher za BiH,T4 education ambasador, a od 2021. i Scientix ambasador za BiH. Za svoj doprinos EU Code Week-u dva puta je nagrađena posebnim priznanjem. Aktivno sudjeluje na brojnim državnim i međunarodnim konferencijama i 2020. je nominirana za nagradu Najinovativniji nastavnik u kategoriji srednjoškolskih profesora. U sklopu projekta EduRegio (Schools & Classroom Kit)objavila je scenariji učenja "Gamification in teaching: escape room and financial literacy". Član je Organizacijskog odbora hackathon-a Sveučilišta u Mostaru. U suradnji sa Sveučilištem u Mostaru, kao NCP za Scientix, održala je niz webinara na temu Scientix zajednice i STEM principa poučavanja. Sudjelovanjem u STEM projektima, vođenjem hackathon timova, te školskog IT Girls kluba kod učenika želi razviti zanimanje za uključivanje u znanost i IT sektor.
Iva Ćužić
Sveučilište u Mostaru
Bosnia and Herzegovina
Iva Ćužić rođena 4.9.1984 završila politologiju na Sveučilištu u Americi, ali zvanje magistra politologije stekla je na Sveučilištu u Mostaru 2019 godine. Trenutno je na interdisciplinarnom doktorskom studiju na Sveučilištu u Mostaru. Tijekom 10 godina profesionalne košarkaške karijere igrala je za brojne europske klubove u Mađarskoj, Italiji, Francuskoj i Španjolskoj. Bila je članica svih selekcija Hrvatske košarkaške reprezentacije tijekom niza godina, ali najistaknutijem se smatra sudjelovanje na Olimpijskim igrama u Londonu 2012 godine. Nakon profesionalne košarkaške karijere započela je sa karijerom u zvanju struke, prvenstveno stažiranjem u AirBusu u Francuskoj. 2020 godine postala je tehnički koordinator za BFC standard u Razvojnoj ekonomskoj agenciji u Bosni i Hercegovini. Trenutno zaposlena kao samostalni referent za projekte pri Sveučilištu u Mostaru. Zadužena je za koordiniranje nekolicine projekata među kojima je i Scientix, čija je NCP od 2020. Sveučilište u Mostaru.
Potrebno predznanje: Za sudjelovanje je bitno da polaznici imaju želju i volju za istraživanjem novih metoda rada s učenicima, te iskustva u mentorstvu timskog rada učenika i projektnog rada.