Skip to main content
CUC 2023: Era digitalne zrelosti

Cijeli program »
Prezentacija
View File
pptx
3.7MB

Mreže i baloni

Cilj radionice je osvijestiti kod polaznika pojavu epistemičkih balona s kojima se susreću svi korisnici interneta, a najočitije su u svijetu društvenih mreža. U postdigitalnoj eri pojam pismenosti je proširen na veliko područje digitalne pismenosti koju društvo još nije svladalo do zadovoljavajuće razine. Ono uključuje digitalnu inteligenciju koja podrazumijeva i društvenu i emocionalnu inteligenciju, sigurnost na internetu te kritički odnos prema informacijama. Autorice radionice namjeravaju pokazati kako sveukupno ponašanje na mrežama određuje kojim ćemo informacijama biti izloženi, a na koncu i u koje ćemo informacije biti “zatvoreni” zahvaljujući pozadinskim algoritmima. Prvotna svrha tih algoritama jest personalizirati naše pretraživanje i iskustvo na mreži, no pokazali su se i kao snažan alat za ograničavanje pogleda u nepregledni svijet informacija. Radionica će uključiti sudionike u aktivnosti koje će simulirati stvaranje epistemičkih balona na temelju informacija kojima sudionik posveti pažnju. U uvodnoj aktivnosti sudionici radionice će po skupinama dobiti dio pripremljenih podataka pomoću kojih će pokušati donijeti svoj sud o izmišljenom zločinu. Ta će aktivnost za cilj imati osvješćivanje o važnosti cjelovite informacije prije stvaranja zaključka, odnosno suda o određenom zločinu jer će konačni zaključak biti moguć samo nakon uvida u sve pripremljene podatke. Sudionici će primijetiti kako je teško ili nemoguće doći do relevantnog zaključka u nedostatku dovoljno informacija, te kako praznine popunjavamo stvaranjem neutemeljenog mišljenja i nagađajući. Tijekom glavne aktivnosti sudionici će u skupinama dobiti nizove podataka o aktualnoj temi, komentirati ih i dijeliti s ostalim skupinama. Kako će svaka skupina imati podatke koji zastupaju jedno viđenje te teme, sudionici će imati priliku na malom uzorku primijetiti kako djeluju epistemički baloni i koje su moguće posljedice njihova djelovanja. Ove će se aktivnosti komentirati u svjetlu društvenih mreža i alata za pretraživanje, a na koncu će se podijeliti ideje kako ovu temu obraditi u razredu.

Lidija Šaravanja
OŠ Vladimir Nazor, Čepin
Croatia

Lidija Šaravanja profesorica je engleskog jezika i književnosti i njemačkog jezika i književnosti. Radila je kao učiteljica engleskog jezika s različitim dobnih skupinama, od vrtićke, preko osnovnih i srednjih škole do rada sa studentima. Trenutno radi kao učiteljica mentorica u OŠ Vladimir Nazor u Čepinu. Uz niz formalnih i neformalnih edukacija, 2019.g. stekla je titulu doktora znanosti u području jezikoslovlja. U rado često primjenjuje integraciju različitih područja obrazovanja, svijest o građanskom identitetu, projektno učenje, digitalnu pismenost.

Ivana Marinić
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Croatia

Ivana Marinić rođena je u Osijeku 1976. godine. Od 1998. do 2008. godine radila je kao učiteljica engleskog jezika u OŠ Ljudevita Gaja u Osijeku. Osim stečenog iskustva u poučavanju engleskog jezika, bavila se i dramskom pedagogijom i obrazovanjem djece s posebnim potrebama.

Trenutno je docentica na Fakultetu za odgojne i obrazovne znanosti, na kojem radi od 2008. godine. U fokusu njenih nastavnih i istraživačkih aktivnosti su govor i izgovor engleskog jezika, poučavanje engleskog jezika djeci rane školske dobi te metafore u/o obrazovanju i filozofija obrazovanja. Autorica je serije udžbenika Footsteps za engleski jezik od petog do osmog razreda osnovne škole, Školske knjige, Zagreb.

Potrebno predznanje: Polaznici bi trebali razumjeti pojmove pretraživanja, društvenih mreža, kritičkog razmišljanja.

 


Powered by OpenConf®
Copyright ©2002-2022 Zakon Group LLC