Skip to main content
CUC 2023: Era digitalne zrelosti

Cijeli program »
Prezentacija
View File
pptx
38.8MB

Dron kao poticaj za STEM

Kada govorimo i razmišljamo o STEM-u moramo naglasiti da STEM nisu nastavni predmeti nego pristup obrazovanju te primjena znanja iz sva četiri područja koja on obuhvaća. Kombinirati, razmišljati, raditi timski, analizirati, ispravljati pogreške, primijeniti naučeno- to znači STEM.STEM ne čini oprema , no ona svakako može nadahnuti učenike. Nove generacije okružene su tehnologijom, često skupocjenom, ali i dalje ostaju njeni pasivni korisnici. Kako ih potaknuti da tehnologijom stvaraju? Kako da tehnologija postane njihov alat? Kako potaknuti razvoj vještina, od programiranja do snalaženja u prostoru, te svih onih vještina koje će im poslužiti kasnije u životu? Možda se odgovor krije iza riječi dron. Dronovi su inovativna tehnologija koja sve više osvaja svjetska i domaća tržišta. Vizualno su privlačni i uzbudljivi, nude dinamičnost, maksimalnu uključenost i angažman učenika, praktičnu primjenu vještina i znanja. Gibanje, brzina, prostor, vrijeme, mapiranje, prikupljanje i obrada podataka samo su neki od pojmova koji bi se mogli lakše svladati uz pomoć drona. Ukoliko na sve navedeno dodamo i kritičko razmišljanje, rješavanje problema, suradnju unutar tima, tehničke i inženjerske vještine onda imamo veću šansu za stvaranje pozitivnog stava prema STEMU. U ovom radu predstavit ćemo dron i sudjelovanje u utrci dronova kao sredstvo za poticaj uključenosti i većeg angažmana učenika u STEM područje, osobito informatiku. Cilj je kroz prezentaciju pokazati primjer uspješne suradnje osnovne škole, zajednice tehničke kulture te aerokluba koja je doprinijela uzbudljivom iskustvu pri svladavanju novih vještina koja učenici mogu iskoristiti u svakodnevnom životu. Pokazati na primjeru put od predstavljanja drona učenicima (6.razred), svladavanja prvih koraka u pilotiranju dronom te sudjelovanja na županijskoj utrci dronovima. Prikazati tehničke vještine pokretanja i upravljanja dronom, svladavanje prepreka i odmjeravanja snaga i vještina s vršnjacima. Dati primjere mogućeg korištenja drona u redovnoj nastavi kao i izvannastavnim aktivnostima te primjer vlastitog iskustva kako je uvođenje drona potaknulo uključivanje učenika u STEM projekte.

Željka Vargić
Osnovna škola "Vladimir Nazor" , Slavonski Brod
Croatia

: Željka Vargić, rođena 08. kolovoza 1981. u Slavonskom Brodu. Diplomirala 14. veljače 2007. na Učiteljskom fakultetu u Slavonskom Brodu i stekla zvanje diplomiranog učitelja s pojačanim programom iz predmeta informatika. Radila kao učiteljica razredne nastave u kombiniranim razrednim odjeljenjima, a od 2020.godine radi kao nastavnica informatike od 1. do 6. razreda. Dobitnica je nagrade Centra za sigurni Internet iz Osijeka za aktivnost provedenu tijekom obilježavanja DSI-a 2021. godine. Iste 2021. godine provedenu aktivnost prezentira na Međunarodnoj konferenciji „ Prevencijom do kulture nenasilja“ kao aktivni sudionik u okviru Predstavljanja inovativnih i korisnih aktivnost, alata i materijala. Aktivno sudjeluje u obilježavanju Europskog tjedna kodiranja ,a 2022.g sudjeluje s učenicima na Infokupu na županijskoj razini . Mentor učenicama osvajačicama srebrne i brončane medalje te prijelaznog pehara za najuspješniju školu na Županijskom natjecanju Dron race SB. Volonterski uključena u rad udruge Vivak iz Slavonskog Broda koja potiče kreativni razvoj djece i mladih. Piše članke s primjerima dobre prakse i objavljuje ih u online časopisima i tiskanim izdanjima. Vodi youtube kanal bekavci3b na kojem objavljuje obrazovne video uratke. Tajnica učeničke zadruge „Bijeli jelen“. Voditeljica školskog aktiva informatičara OŠ „Vladimir Nazor“.

Martina Anušić
Osnovna škola "Vladimir Nazor", Slavonski Brod
Croatia

: Martina Anušić, rođena 07. srpnja 1992. u Slavonskom Brodu. Diplomirala u rujnu 2016. godine na Fakultetu za odgojne i obrazovne znanosti u Slavonskom Brodu i stekla zvanje magistre primarnog obrazovanja. Za vrijeme studiranja sudjelovala na Festivalu znanosti pod nazivom Ne talasaj od 7. do 12. travnja 2014. gdje je proučavala odnos konformizma, društvene aktivnosti i aktivizma. U okviru projekta Gradimo zajednice – prijatelje djece koji je trajao od prosinca 2013. do siječnja 2014. aktivno sudjelovala na radionici Izazovi u odgoju i obrazovanju za ljudska prava djece predškolskog uzrasta. U okviru Umjetničke svečanosti Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti EKTe, 29. svibnja 2015., izlagala projekt pod nazivom Pričam ti priču u kojem je proučavala odnos školske ocjene i želje za čitanjem kod učenika razredne nastave. U rujnu 2019. godine upisala Nezavisni univerzitet Banja Luka, Fakultet za informatiku, studijski program Računalstvo i informatika. U rujnu 2022. godine završila studij i stekla kompetencije za savladavanje vještinama i znanjima vezanim za računalstvo i informatiku. Radi kao učiteljica informatike od 1. do 4. razreda u OŠ „Vladimir Nazor“ u Slavonskom Brodu. Volonterski uključena u rad udruge Vivak iz Slavonskog Broda koja potiče kreativni razvoj djece i mladih.

Potrebno predznanje: Nije potrebno prethodno predznanje.

 


Powered by OpenConf®
Copyright ©2002-2022 Zakon Group LLC