Skip to main content
CUC 2023: Era digitalne zrelosti

Cijeli program »
Prezentacija
View File
pdf
950KB

Kodiranje u virtualnim svjetovima

Kako izraditi vlastite virtualne interaktivne svjetove ili pak proširiti stvarnost? Kako naučiti programirati, a pritom se igrati? Odgovore na ova pitanja pronašli smo u web-baziranoj aplikaciji obogaćene stvarnosti pod nazivom CoSpaces EDU. CoSpaces EDU aplikacija omogućuje učenicima da pokažu svoje znanje na nov način izgradnjom jednostavnih ili složenih virtualnih interaktivnih svjetova te proširenjem stvarnost – umetanjem digitalno stvorenih sadržaja u stvarni svijet upotrebom vlastitog mobitela ili tablet računala gdje taj isti uređaj proizvodi holografske slike za gledanje odnosno interakciju s digitalnim sadržajem. Aplikacija CoSpaces Edu omogućuje širok raspon učenja. Ne samo da učenici vježbaju logiku kodiranja već oni taj proces primjenjuju na priču koja može biti iz bilo kojeg nastavnog predmeta. U ovom projektnom zadatku cilj je bio učenje programiranja učiniti zanimljivim, svrsishodnim s "opipljivim" rezultatima, a to je stvaranje vlastite igre koja može biti dio virtualnog interaktivnog svijeta ili proširena stvarnost poput svjetski popularne igre Pokemon GO. Uporabom implementiranog vizualnog programskog jezika, koji je vrlo sličan programu Scratch, učenici su kreirali program grafički, a ne tekstualno što im je ublažilo probleme vezane uz sintaksu programiranja (strukturu pisanja koda) i semantiku (značenje programskih elemenata). Zadatak je bio izraditi igru kojom će se kretati po pokretnim platformama tako da dosegnu najzadnju platformu, a da pritom ne padnu jer se tada igra vraća na početak. Cilj je proći cijelu igru u najkraćem vremenu, odgovarajući na pitanja (iz nastavnog predmeta po želji) koja su implementirana u igru. Dodatni zadatak za učenike bio je umetnuti različite zvučne efekte kao i izraditi više nivoa (levela). Projektni zadatak odrađen je s pedesetak učenika 6. razreda tijekom tri blok sata nastave informatike. Prednost je ta što su učenici mogli izrađivati tj. dorađivati zadatak i kod kuće budući da je sve bazirano na web aplikaciji.

Tomislav Leček
III. osnovna škola Varaždin
Croatia

Nakon završetka studija na Fakultetu organizacije i informatike, smjer Informacijski sustavi zapošljava se u III. osnovnoj školi Varaždin gdje radi već 20 godina. Tijekom 2019. postaje učitelj savjetnik. Osim obrazovanja u osnovnoj školi radi kao voditelj smjera web i grafički dizajner te je predavač informatičkog marketinga u školi za obrazovanje odraslih, Ivora - škola informatike gdje je autor nastavnih materijala i skripti. Niz godina sudjeluje u radu Centra izvrsnosti informatike i robotike Varaždinske županije. Sudjeluje i projektima "Generacija NOW" te "Croatian Makers ligi".

Tamara Ređep
I. osnovna škola Varaždin
Croatia

mr.sc. Tamara Ređep na Fakultetu organizacije i informatike Varaždin je diplomirala, završila poslijediplomski znanstveni studij i stekla akademski stupanj magistra znanosti, a od 2019. godine na istom fakultetu je doktorandica poslijediplomskog doktorskog studija. Radi kao učiteljica informatike u I. osnovnoj školi Varaždin od 2001. godine. U zvanje učitelj savjetnik napredovala je 2017. godine. U listopadu 2019., 2020. i 2021. godine primila je nagradu za jednog od 500 najboljih odgojno-obrazovnih djelatnika u Republici Hrvatskoj.

Potrebno predznanje: Osnove programiranja

 


Powered by OpenConf®
Copyright ©2002-2022 Zakon Group LLC