Cijeli program »
ChatGPT – revolucija za nastavu informatike
Od pojave ChatGPT-a mediji su puni objava o naprednom chatbotu i njegovim mogućnostima, ali nas je zainteresirala njegova iskoristivost u nastavi informatike. Ideja je na radionici, nakon uvoda, polaznicima prezentirati ulogiravanje na chat.openai, provesti ga i pomoći polaznicima u postupku registracije. Pojasniti elemente na mrežnoj stranici i ograničenja koja možemo očekivati. Nakon toga krećemo s primjerima – za početak od toga kako ChatGPT razumije odlično hrvatski jezik, pa do toga da nam daje odgovore na njemu. Kako je programiranje i logičko razmišljanje sastavni dio nastave informatike – po primjerima zadataka koje bismo zadali ChatGPT – dobivali bi odgovore – i to u više programskih jezika - na već unaprijed pripremljene zadatke dobivali bismo odgovore - kod rješenja. Kako pretpostavljamo – među polaznicima - većina je učitelja predmetne nastave informatike te nastavnika informatike u srednjim školama - krenuli bismo s programskim jezikom Python. Prvo s laganim zadatkom, pa prema težima – onima s natjecanja. Nakon toga polaznici smišljaju svoje zadatke i provjeravaju ih (uz naravno pomoć, ako zatreba – a autori bi imali pripremljene dodatne zadatke na papirima za one koji možda nisu te struke ali ih zanima tema). Sljedeći bi primjer bio iz izrade html stranice – gdje bi demonstrirali kako uz minimalne upute kreira jednostavnu stranicu – poput one o tekstu neke pjesme, te čak o tome kako sam ChatGPT može napisati pjesmu. Potom bi polaznici samostalno izradili svoju html stranicu koristeći ChatGPT. Za kraj poveli bi diskusiju – o prednostima – kako ChatGPT može pomoći u učenju – kako učenicima tako i učiteljima, ali i o nedostacima – pogotovo što pitanje je dana kada će učenici iskoristiti potencijal alata koji im rješava zadatke. Te zaključak – kako ga što bolje iskoristiti nego boriti se s njim – za paralelno učenje i korištenje – poput besplatnih instrukcija iz informatike.
Potrebno predznanje: Korištenje interneta Osnovno korištenje programskih jezika poželjno, ali nije uvjet