Cijeli program »
Začinsko bilje u očima klikeraša
Darovita su djeca skupina učenika kojoj se u školama ne posvećujemo dovoljno. Kako bismo darovitim učenicima dali priliku da pokažu što mogu i znaju te kako bismo povezali naizgled nespojivo – prirodne i društvene znanosti kroz razrednu i predmetnu nastavu– osmislili smo projekt kojim smo učenicima htjeli približiti znanja iz prirode i društva, kemije, matematike, stranog jezika i digitalne tehnologije. Olujom ideja dogovorili smo temu projekta (površina) i načine kojima bismo ju poticajno i za učenike zanimljivo istražili. Odabrana je ideja bila: povrtnjak koji površinom podsjeća na pužnicu. Računalnim crtanjem izradili smo pužnicu koja je bila vodilja za 3D model i, u konačnici, povrtnjak zasađen u dvorištu škole. Učenici su nizom zadataka koje su odabirali prema vlastitim interesima računali površinu pužnice, izrađivali višejezični rječnik s temom začinskog bilja, osmišljavali recepte s bosiljkom koji su onda predloženi školskim kuharima kako bi se pripremio jedan nutritivno izbalansiran učenički obrok te pokušali doći do odgovora na istraživačko pitanje: „Što se događa s površinom bilja njihovim sušenjem i kako sušenje utječe na aktivnost biološki važnih spojeva?“ Učenici su istraživanje proveli matematički i kemijski računajući udio šećera u bosiljku i maseni udio vode koji se izgubi sušenjem u dehidratoru, učenici nižih razreda igranjem igrica u Learningappsu (igrom Memory) prepoznavali su i spajali parove sličica začinskog bilja s nazivom, a učenici viših razreda (igrom Puzzle) dolazili su do ključnog pojma „enzimi“ potrebnog za daljnje istraživanje, izvođenjem pokusa dokazali su da su probavni enzimi iz tableta Panaze po svom sastavu bjelančevine koje zagrijavanjem koaguliraju i time gube svoju nativnu funkciju. Time su došli do odgovora na istraživačko pitanje: biološki aktivne tvari ostaju u sastavu začina pri sušenju na temperaturi 30 °C – 50 °C.
Potrebno predznanje: korištenje računala na srednjoj razini